Learn to play the guitar with Niklas Gidén - Lesson 1 Warm up



För alla gitarrintresserade kommer nu ett inlägg med ett exempel på hur man värmer upp innan man börjar spela "på riktigt"

Här följer två tabbar det är samma övning som man spelar först åt ena hållet, sen tillbaka. Vi använder oss av alternate picking* Syftet är att man ska värma upp genom att sträcka ut fingrarna och öva strängbyten.
Börja att köra övningen långsamt så att du får in mönstret i fingrarna, förns då kan du öka farten, men det finns ingen mening med att spela det för fort. Lycka till!

1. (klicka för att förstora)



2. (klicka för att förstora)



Om du tycker att övningen känns jobbigt för fingrarna så börja på ett band högre upp på halsen (t.ex band nr. 5) och kör samma mönster där.

*alternate picking - varannat slag upp, varannat slag nedåt med plektrumet.

Jag hoppas det här hjälper dig att få igång fingrarna!

Kommentarer
Postat av: Malin

Länkarna förefaller vara brutna, kika lite på det. Annars tycker jag att det var ett mycket pedagoiskt inlägg, dina lärlingar måste vara glada =)

2008-12-17 @ 18:38:00
URL: http://malinkansy.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej ursäkta, det va bara min dator som va mojje, nu syns de =)

2008-12-17 @ 18:38:49
URL: http://malinkansy.blogg.se/
Postat av: Niklas

Nejdå Malin! Det var jag som höll på att ändra för att fixa det snyggt å lätt att se men nu funkar det som det ska! Tack förresten! :)

2008-12-17 @ 18:45:11
Postat av: mamsen

Nu har jag tränat hela da´n på det där men ändå inte lärt mig. Måste va nåt fel!!!!

Mamma

2008-12-18 @ 18:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0