Ej avslappnad i lugnet

Idag har jag bannemej inte gjort något vettigt alls och det känns jättetråkigt... men vad ska jag göra då? Snart sliter jag av mitt hår, ena dagen känner man sig lugn och nöjd, andra dagar blir man stressad och nästan lite galen. Man måste ha någonting att göra annars blir man knäpp!

Jag har tyckt att det är jätteskönt att jag inte jobbar så att jag kan vara hemma och chilla men det är så drygt att inte ha något att göra. Kanske gör jag inte mitt bästa för att hitta något jobb? Jag kanske är lat? Är det verkligen hårda tider nu? Det kanske är jättelätt att hitta jobb?

Idag läste jag unt och såg att PC City lägger ner alla sina butiker i Sverige det betyder att jag har fått ännu större konkurrens nu finns det hundratals till i Sverige som behöver jobb. Fantastiskt! Man borde ringa allihopa och starta ett nytt företag kanske, njae blir lite svårt. Jag kanske ska starta ett företag? Vaddå för företag? Hur gör man det?

Eller ska jag plugga? Jag har ju som sagt sökt en kurs Improvisation inom afrikansk musik, men den är bara på 15 poäng... det får man inge jobb på... Jag tänkte om jag skulle plugga till Apotekare jag som är så hygienisk och (iallafall förr) Va lite av en hypokonriker (stavning?) Men då ska man ju kunna matte C och sånt och där har jag inte en suck... jo kanske om jag gav gärnet! Aja vi får se vad det blir alla tips är välkommna.



Kommentarer
Postat av: Malin

Hmm ja med ekonomiska världskrisen kan det va lite tufft med att hitta jobb lillebror =) Jag tycker personligen att man bara ska söka det man vill jobba med, även om arbetsplatsen inte har någon annons. Praktikplats är också bra om du har möjlighet till det, då får du nått att göra och du lär dig saker.



Vad gäller eget företag är det inte så klurigt, tror jag iallfall, det gäller bara att ha en idé som man brinner för =) Du kan alltid fråga pappa om det, han är en sån där som vet saker.

2009-03-25 @ 22:48:02
URL: http://malinkansy.blogg.se/
Postat av: Niklas

Tack så mycket, det känns bättre. Jag hörde att du hade fått jobb nu och du har ju verkligen kört stenhårt din väg lixom. Imponerande! :]

2009-03-26 @ 09:50:27
Postat av: Marcus

Broder. Jag tycker du ska söka lite praktik på musikaffärer, Jam i stockholm har ju bannemig en sjukt stor gitarrbutik!

2009-03-26 @ 12:39:04
Postat av: niklas

Tack, det vore faktiskt roligt. Ska kolla upp saken

2009-03-26 @ 13:07:36
Postat av: Hanna

Praktik e bra. Och får du för dig att läsa in matte C så att du kan plugga till apotekare så kan jag alltid hjälpa dig med det. Jag hade minsann VG+ i matte E jag! :)

2009-03-27 @ 12:11:15
URL: http://virrpanna.blogspot.com
Postat av: Niklas

Ooh! Det låter bra! Ja funderar faktiskt på att göra det men jag har inte bestämt mig ännu men då vet jag att du finns där med fantastiska kunskaper! För är det något jag har haft svårt för så är det just matte :S Tack! :]

2009-03-27 @ 17:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0