23/1 Förkylningsdags "nickel" medicin och c-vitamin!

Ja, nu har jag börjat känna mig lite hängig, vaknar med halsont och nästäppa inte mycket att göra än att ta det lungt och kurera sig! Syrran Madelene är också hängig men hon får alltid mycket värre halsont när hon väl får det. Jag tycker synd om henne för att ha ont i halsen är bannemej inte skoj speciellt inte när man äter, man kan lixom inte njuta av maten, det gör bara ont när man sväljer.

Men då har våran söta mormor köpt en superhalstablett som ser ut som den gamla godisen Nickel! Den bedövar där man har ont och på andra ställen också, det är en sugtablett så att tungan domnar bort lite. Först är det lite obehagligt men sen så känns det ganska skoj faktiskt och halsen blir mycket bättre!

Å när man är sjuk ska man ju få i sig mycket c-vitamin så en sån tablett har jag tagit idag iallafall, ska väl ta en till nu lite senare. Egentligen ska man väl ta såna jämnt å ständigt för att kroppen behöver det eller så går man ut och äter apelsin!

Sådärja, nu har jag skrivit av mig idag med! Mycket fint. Hoppas ni alla slipper förkylningen, hare fint!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Jadu, ska vi "gå ut" och äta apelsin i morgon kanske? Vart ska vi gå? Nått fint ställe tycker jag ;)

Krya på dej Klåse!

2009-01-23 @ 22:28:32
Postat av: Niklas

Haha! låter bra det hehe tack tack

2009-01-23 @ 22:57:56
Postat av: Malin

Hehe ja jag föredrar ju att äta mina apelsiner inne då det fortfarande är kallt och blött här i Norrköping men en utomhusapelsin tål ju att prövas =) Juha köpte halstabletter i tyskland, Dolo-dobendan heter dem, och de gör också så att tungan domnar men jag tror inte de ser ut som Nickel, kanske för att jag inte kommer ihåg någon godis som hette så. Bild plix?

2009-01-24 @ 08:34:24
URL: http://malinkansy.blogg.se/
Postat av: Niklas

Här är bild på nickel



http://www.samlaren.org/reklam/q61a.jpg

2009-01-24 @ 19:00:56
Postat av: mamsen

Lite pannacotta kanske? Det gör susen. (Inte evidensbaserat relaterat till vetenskaplig artikel men ändå, sa mamman med c-uppsats i huvudet)

2009-01-24 @ 21:54:00
Postat av: Niklas

Pannacotta ja! mjukt för halsen ;)

2009-01-25 @ 11:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0